Mortilltvillingar.blogg.se

En helt vanlig dag

Publicerad 2016-11-30 18:00:00 i Bakning,

 
 
Klockan ringde 05:50, det var bara att gå upp och göra sig i ordning och gå till jobbet. Kom ifrån jobbet vid 16, hämtade barnen på förskolan och sen åkte vi hem.

Kände för att baka idag så det fick bli kokoskakor, hade även lite hallon i frysen som fick bli sylt. Perfekt att ha hemma och hemgjord sylt är så mycket godare än köpt. Insåg att frysen vad tom på bakverk och jag tycker om att ha lite kakor etc hemma i fall man får besök. Inget slå hemgjort fika.

Barnen verkade inte gilla brödkakor som jag gjorde igår så jag slängde ihop en deg som ska bli tekakor, för det gillar alla i den här familjen. Väntar nu på att de ska jäsa klart så att jag kan sätta in dem i ugnen.

En perfekt dag om ni frågar mig :) och barnen älskar att vara med och baka. Önskar bara att jag hade mer tid men det är inte alltid jag hinner allt jag vill.

 Bara att hojta om ni skulle vilja ha recept på något jag gör.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Therese

Jag är en 34 årig kvinna som bor i Skövde tillsammans med min man och våra 5-åriga tvillingar. Har även en bonus son som bor hos oss varannan vecka. Jag ungefär ett år sedan upptäckte jag bakning och kan inte sluta baka. Det är fantastiskt roligt och avslappnande. Dock räcker inte alltid tiden till men viljan finns.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela